Kundservice

E-post: kundservice@aikmobil.se

Telefon: 08-470 94 30 (Måndag - Fredag 08.00 - 17.00, Lunchstängt: 12.00-13.00)

Adress: AIK Mobil, Radermachergatan 9, 3 tr, 632 20 Eskilstuna

Vanliga frågor och svar.

Hur gör jag för att behålla mitt gamla nummer om jag byter till AIK Mobil?
Ange ditt nuvarande nummer när du beställer AIK Mobil så kommer vi begära en automatisk nummerflytt från din tidigare operatör. Detta tar ca 5-7 arbetsdagar.

I vissa fall kan din nuvarande operatör neka en nummerflytt, men enligt lagen har du alltid rätt att flytta ditt nummer, men du måste kontakta din operatör själv angående detta.

Vanliga orsaker till att en operatör nekar en nummerflytt:

1) Ditt abonnemang har bindningstid kvar.
2) Abonnemanget är inte registrerat på ditt personnummer eller ditt företags org-nummer.
3) Du har ett oregistrerat kontantkort.

Behöver jag göra några inställlningar i telefonen?
Nej, i de flesta fall får du rätt inställningar automatiskt när du sätter i ditt nya SIM-kort. Men med vissa telefonmodeller kan du behöva ange inställningar för data och MMS manuellt, isåfall är det dessa inställningar som gäller:

Data:
APN: services.telenor.se
Användarnamn: (Lämna tomt)
Lösenord: (Lämna tomt)

MMS
APN: services.telenor.se
Användarnamn: (Lämna tomt)
Lösenord: (Lämna tomt)
MMSC: http://mms
MMS-proxy: 173.30.253.241:8799

Vilket nät använder sig AIK Mobil av?
AIK Mobil använder sig av Telenors nät. Läs mer om telenors nät och täckning här:
http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftinfo/vart-nat.html

Kan jag använda min gamla telefon om jag byter till AIK Mobil?
Ja, om telefonen är olåst eller låst till Telenors nät så är det inga problem. För att låsa upp en låst telefon från en annan operatör måste du kontakta respektive operatörs kundservice för vidare information om hur du går tillväga.

Vad händer om mitt SIM-kort inte fungerar när jag precis fått hem det i brevlådan?
Mejla oss omgående på kundservice@aikmobil.se eller ring på 08-470 94 30 så hjälper vi dig.

Vad händer om datapaket tar slut?
Då sänks hastigheten tills nästa månad börjar. Du kan köpa till 1GB extra data för 69 kronor. Du kan också uppgradera till ett större datapaket mitt i månaden.

Mejla kundservice@aikmobil.se eller ring AIK Mobil på 08-470 94 30 så ordnar vi det.

Vad händer om jag ringer mer än 15.000 minuter eller skickar mer än 15.000 SMS eller MMS?
I så fall betalar Du 0,69 kr/min med en öppningsavgift om 0,99 kr/min (gäller ej samtal mellan AIK Mobil användare i Sverige som är kostnadsfria). SMS kostar 0,99 kr/st och MMS 1.99 kr/st.

Kan företag teckna AIK Mobil?
Självklart går det utmärkt för Dig som företagare att teckna abonnemang för företagets medarbetare. Förutom ett mycket fördelaktigt pris, visar Ni ju Ert stöd till klubben och ringer gratis till varandra. Genom att ange Ditt företag och organisationsnummer i samband med beställningen så ser vi till att fakturan blir rätt utformad för Er bokföring.

Det är spännande att jobba i en klubb som är ledande både på och utanför planen. Nu har vi som första klubb i Norden ett eget mobilabonnemang och öppnar därigenom en ny kanal för dialog med supporters och samarbetspartners. Vi är överallt.

Daniel Tjernström